Általános szerződési feltételek

Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a FAKTOR Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban úgyis, mint: Társaság) által üzemeltetett www.fritzbirtok.hu internetes honlapon (továbbiakban: Weboldal) keresztül elérhető termékek (továbbiakban: Termék) valamint szolgáltatások (továbbiakban: Szolgáltatás) megrendelésének, megvásárlásának és a Weboldal használatának feltételeit tartalmazza. A Termék, illetve Szolgáltatás megrendelésének menete, valamint megvásárlása és a Weboldal használata kizárólag jelen ÁSZF rendelkezéseinek megfelelően és alapján történhet. A Weboldalon keresztül terméket vásárló természetes vagy jogi személy/jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet (továbbiakban: Vásárló) a Weboldalon történő vásárlással maradéktalanul elfogadja jelen ÁSZF rendelkezéseit.


A szolgáltatást nyújtó Társaság adatai:

Név: FAKTOR Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1025 Budapest, Cseppkő utca 65.

Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 01 09 369045
Adószám: 10321063241
Bankszámlaszám: 11746005-20127750
Képviselő: Propsztné Sántha Éva
Email: info@fritzbirtok.hu
Telefon: +36 30 598 3059

Tárhelyszolgáltató adatai:
Név: MediaCenter Hostmaster (mediacenter@mediacenter.hu), 6000 Kecskemét, Erkel Ferenc utca 5.

 

Fogalom meghatározások

  • ÁSZF: a jelen szerződésben rögzített általános szerződési feltételek.
  • Felek: A Vásárló és a Társaság.
  • Fél: A Vásárló vagy a Társaság.
  • Felhasználó: A Weboldalon böngésző természetes vagy jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki/amely lehet akár Vásárló is.
  • Vásárló: minden olyan a Weboldalon regisztrált vagy nem regisztrált természetes személy vagy gazdálkodó szervezet, aki a Weboldalon keresztül a Weboldalon található Termékeket, illetve Szolgáltatásokat megvásárolja.
  • Regisztrált vásárló: az a Vásárló, aki a Weboldalon e-mail cím és jelszó megadásával vásárlói fiókot hozott létre és a Weboldalon történő vásárlásai során a regisztrált fiókjába bejelentkezve vásárol.
  • Nem regisztrált vásárló: az a Vásárló, aki a Weboldalon történő vásárláskor nem kíván élni a regisztráció lehetőségével, így nem hoz létre vásárlói fiókot, és/vagy a Weboldalon történő vásárlásai során nem a regisztrált fiókjába bejelentkezve vásárol.
  • Termék: a Weboldalon elérhető és a Vásárló által megvásárolható forgalomképes ingó dolog, így élelmiszer – különösen, de nem kizárólagosan bor, borpárlat, égetett szesz, olajok –, valamint arculati (merchandising) termékek.
  • Szolgáltatás: a Társaság által időszakosan nyújtott olyan szolgáltatások, amelyek a Weboldalon keresztül megvásárolhatók és a Vásárló vagy – ajándék esetén – a rendelésben megadott személy részvételével vehetők igénybe.
  • Weboldal: Társaság által üzemeltetett honlap, amely Vásárló és Társaság közötti szerződés megkötésére szolgál.
  • Kuponkód: Társaság által biztosított olyan kedvezményre jogosító elektronikus kódsor, amely készpénzre nem váltható, illetve értékéből készpénz nem adható vissza, nem minősül továbbá értékpapírnak vagy pénznek és a Vásárló számára kedvezményt biztosít a Termékek eredeti árához viszonyítva. A Kuponkód vonatkozhat időszakosan igénybe vehető kedvezményekre vagy állandó jellegű kedvezményekre. A Kuponkódok felhasználási feltételeit és szabályzatát a Társaság minden esetben külön, az adott Kuponkódra vonatkozó vásárlási szabályzatban hozza a Vásárló tudomására. A Kuponkóddal történő vásárlás esetén, a Kuponkód vásárlási szabályzatában nem szabályozott kérdésekre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
  • Munkanap: Olyan naptári nap, amely nem esik szombatra, vasárnapra vagy nemzeti ünnepnapra és amelyen a kereskedelmi bankok üzletkötési céllal nyitva vannak Magyarország területén.
  • NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

 

  1. Az ÁSZF hatálya

Jelen ÁSZF rendelkezései a Weboldalon keresztül értékesítésre kerülő valamennyi Termékre vonatkoznak. Vásárló a jelen ÁSZF rendelkezéseit a regisztráció során vagy a Termékek megrendelését megelőzően külön fogadja el: „Az Általános Szerződési Feltételeket elfogadom” rubrikába való kattintással.

A Weboldalon keresztül történő valamennyi Termék értékesítésre a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadók.

Társaság jogosult az ÁSZF bármikori és egyoldalú módosítására. Társaság a tervezett módosítás hatályba lépése előtt 30 naptári nappal a már megkötött szerződésekkel rendelkező Vásárlókat elektronikus úton értesíti a módosított általános szerződési feltételek megküldésével vagy azon tájékoztatás megküldésével, hogy a módosított általános üzleti feltételek a Weboldalon megtekinthetőek. Ha a Vásárló 3 naptári napon belül nem él ellentmondással vagy kifogással a tájékoztatást megküldését követően, úgy tekintendő, hogy az Vásárló az új ÁSZF-t elfogadta. Társaság a Vásárló ellentmondása vagy kifogása esetén jogosult a szerződés azonnali hatályú felmondására, a Vásárló ellentmondását vagy kifogását kézhezvételét követő 5 munkanapon belül vagy a megkötött szerződésnek az új ÁSZF rendelkezései szerint módosuló pontjait elismerni a korábbi ÁSZF-ben foglaltak szerint.

Jelen ÁSZF a nyilvánosságra hozatalának napjától határozatlan ideig hatályos.

A Termékek Weboldalon keresztüli megrendelésével és az „ÁSZF rendelkezéseit elfogadom” rubrikára való kattintással a Vásárló jelen ÁSZF rendelkezéseit tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el.

 

  1. Általános rendelkezések

A Weboldalon feltüntetett árak

1.) A Weboldalon feltüntetett árak a böngészés idején érvényes bruttó (az általános forgalmi adó összegét tartalmazó) árak, amelyek azonban nem tartalmazzák a szállítás költségét. A Társaság ajánlati árai az adott pillanatban érvényes árakat jelentik, az árváltoztatás jogát a megrendelés feldolgozásáig a Társaság fenntartja.

2.) A Társaság jogosult a feltüntetett árak bármikori és egyoldalú megváltoztatására.

3.) A Weboldalon feltüntetett árakban lévő esetleges hibák kijavításának jogát a Társaság fenntartja. Amennyiben az ilyen javítások már leadott rendelésekre is kihatással vannak, a Társaság haladéktalanul értesíti azokat a Vásárlókat, akiknek rendelésére a hiba javítása kihat. A Vásárló a javítás elfogadására nem köteles, ebben az esetben bármelyik Fél jogosult elállni a szerződéstől.

 

Az ÁSZF nyelve

Az ÁSZF egyetlen és hivatalos nyelve a magyar nyelv.

 

A hatályos ÁSZF elérése

Társaság a mindenkor hatályos ÁSZF-t a Weboldalon teszi közzé. Az ÁSZF pdf. kiterjesztésű, letölthető változatát a Társaság a Vásárló/Felhasználó kifejezett kérésére, e-mailben megküldi a Vásárló számára.

 

  1. Rendelés folyamata

A Weboldalon keresztül megrendelhető Termékek

A Társaság a Termékek fogyasztására, tárolására, felhasználására, összetételére vonatkozó információkat minden esetben biztosítja a Weboldalon a Felhasználó számára, amely információk regisztráció nélkül elérhetőek valamennyi termék aloldalán, valamint a Termék kiszállítása után a termék csomagolásán is megtalálható.

 

A vásárlás során létrejövő szerződés

1.) A Vásárló és a Társaság közötti szerződés és a szerződéskötés – így a megrendelés és a visszaigazolás, valamint a megrendelés elfogadásának – nyelve magyar.

2.) Társaság és a Vásárló között a szerződés a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezésekkel összhangban a következők szerint jön létre:

  • Vásárló ráutaló magatartással tett jognyilatkozatot juttat el a Társaság részére, rendelés leadás útján, amelynek részeként elfogadja a jelen ÁSZF-et.
  • A Társaság egy automatikus üzenetben tájékoztatja a Vásárlót a rendelés beérkezésének tényéről. Amennyiben a Társaság írásban nem nyilatkozik úgy, hogy Vásárló rendelését nem teljesíti a jelen ÁSZF rendelkezéseivel összhangban, úgy a szerződés létrejön.

3.) Az így létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a Társaság nem iktatja és az írásban nem hozzáférhető. A webhelyen leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek, így a szerződés ráutaló magatartás útján kerül megkötésre.

4.) Vásárló és a Társaság között minden esetben a rendelés leadásának napján hatályban lévő ÁSZF alapján jön létre a szerződés.

 

Regisztráció

1.) A Weboldal látogatása és a Termékek megtekintése és megvásárlása nem regisztrációhoz kötött.

2.) A regisztráció során a Vásárlónak a következő adatokat kell megadnia: családi és utónév; születési dátum; lakcím/szállítási cím; e-mail cím; telefonszám, illetve a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén a szervezet cégneve, székhely címe, adószáma. Az e-mail címe, telefonszáma és a Vásárló által opcionálisan megadott egyéb adatok.

3.) A regisztráció magyar nyelven történhet.

4.) A regisztráció menete:

  • Regisztrációs űrlap kitöltés és a jelen ÁSZF elfogadása: A Vásárló a regisztrációs kapura kattintást követően, kitölti a regisztrációs űrlapot és elfogadja a jelen ÁSZF-t és opcionálisan feliratkozik a Társaság hírlevelére.
  • Regisztrációs szándék megerősítése: Az űrlap kitöltését és a jelen ÁSZF elfogadását követően a Vásárló a „Regisztráció” gombra való kattintásával elküldi a regisztrációs űrlapot.
  • Aktivációs e-mail küldése: A Társaság egy automatikus üzenetet küld a Vásárló által megadott e-mail címre, amely tájékoztatja a Vásárlót a sikeres regisztráció megtörténtéről. A Társaság az e-mailben tájékoztatja a Vásárlót felhasználónevéről és jelszaváról, amelyekkel beléphet a weboldalra.
  • A regisztráció befejezése: A Vásárló a bejelentkezik felhasználónevével és jelszavával a Weboldalra, a regisztráció ezzel befejeződik.

5.) A Társaság nem vállal felelősséget a Vásárló által megadott adatok valódiságáért. Minden a valótlan vagy téves adatokkal kitöltött regisztrációból eredő kárt a Vásárló köteles viselni. A Felhasználó a megadott adatait bármikor, ingyenesen módosíthatja, felhasználói fiókjából.

6.) A regisztráció során megadott adatok kezeléséről, az adatkezelés céljáról és szabályairól, a hírlevélre vonatkozó szabályokról a Társaság Adatvédelmi Nyilatkozatában olvashat bővebben. Javasoljuk, hogy a regisztrációt megelőzően tájékozódjon a regisztrációval érintett adatok kezeléséről!

7.) Elfelejtett jelszó: Vásárló a Weboldalon a „Bejelentkezés” fejlécnél a “Regisztráció” melletti „Elfelejtett jelszó” ikonra kattintva az e-mail címe megadásával új jelszót tud kérni. A megadott e-mail címre a Társaság elküld egy linket, amelyre kattintva a Vásárló új jelszót hozhat létre.

8.) A Vásárló bármikor jogosult felhasználói adatlapjának törlésére.

 

Termékrendelés a Weboldalon keresztül

1.) A Termék/ek kiválasztása: A Vásárló szabadon választhatja ki, hogy mely Termékeket kívánja megvásárolni a Weboldalon. A Társaság előzetes regisztráció nélkül hozzáférhetővé tesz és biztosít a Vásárló részére minden információt a Termékekről. Vásárló az általa megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” ikonra kattintva egy virtuális kosárba helyezi. A Vásárló a Weboldalon való regisztráció nélkül jogosult Termékeket a „Kosárba” helyezni. Miután a Vásárló összeállította virtuális kosarát és nem kíván további Termékeket a kosarába helyezni, a „Kosár Megtekintése” ikonra kattintva megtalálja az általa kosárba helyezett Termékeket, valamint a Termékek bruttó (általános forgalmi adóval növelt összegű) vételárát, a kiszállítási díj nélkül. Vásárló a kosár ellenőrzése során összesítve megtekintheti az általa kiválasztott Termékeket. Vásárló a Termékek rendelésének leadását megelőzően bármikor módosíthatja a kosár tartalmát; a kosárból Termékeket kivehet, hozzáadhat stb.  A Weboldal automatikusan kiszámítja a kosár tartalmának bruttó értékét a szállítási díj nélkül.

2.) Rendelés regisztrált felhasználóként vagy nem-regisztrált felhasználóként: Vásárló a Weboldalon való regisztráció nélkül is jogosult leadni rendelését, a rendelési űrlap kitöltésével. Vásárló jogosult regisztrálni a Weblapon, amennyiben regisztrált felhasználóként kíván vásárolni, ebben az esetben a Weboldal automatikusan kitölti a rendelési űrlapot a Vásárló – által a regisztráció során már – megadott adatokkal (pl.: név, szállítási cím, számlázási cím stb.). Regisztrált felhasználóként való vásárláshoz a Vásárlónak be kell lépnie a Weboldalra a regisztráció során megadott e-mail címével és jelszavával.

Pénztárhoz

A Vásárló a kosár ellenőrzését követően a „Pénztárhoz” ikonra kattintással véglegesítheti a kosár tartalmát. A „Pénztár” egy virtuális pénztár, ahol a Vásárló ismételten ellenőrizheti az általa összeállított kosár tartalmát és végösszegét.

 

Szállítási mód választása

Vásárló jogosult meghatározni, hogy milyen szállítási móddal kívánja megrendelni a Termékek kiszállítását. A szállítási költséget a Vásárló által kiválasztott szállítási mód határozza meg (pl.: háztól-házig kiszállítás futárszolgálattal, csomagpontra történő szállítás stb.). Vásárló kifejezetten elfogadja, hogy a házhozszállítás biztosítása érdekében az alábbiakban rögzített adatai továbbításra kerülnek a SPRINTER Futárszolgálat Kft. részére. A SPRINTER Futárszolgálat Kft. adatkezelési irányelveiről itt olvashat bővebben: http://www.sprinter.hu/wp-content/uploads/2019/08/Sprinter-Adatkezelesi-Tajekoztato-20190718.pdf

A Társaság által a SPRINTER Futárszolgálat Kft. irányába továbbított adatok: a Vásárló teljes neve; telefonszáma; a Vásárló által megjelölt szállítási címe (amennyiben a Vásárló nem csomagpontba kéri a Termékek kiszállítását.)

 

Fizetési mód választása

Szállítási mód kiválasztásához hasonlóan a Vásárló egyoldalúan jogosult meghatározni, hogy milyen fizetési móddal kíván fizetni a megrendelt Termékekért. Vásárló a következő lehetőségek közül jogosult választani: utánvét (készpénz), utánvét (bankkártya), online bankkártyás fizetés.

 

Megjegyzés írása

A „Megjegyzés” panelben a Vásárló feltünteti esetleges megjegyzéseit, amelyekről tájékoztatni kívánja a Társaságot. A megjegyzésként elküldött üzenet nem válik a szerződés részéve és nem irányulhat a szerződés lényeges körülményeinek megváltoztatására (pl.: az ár, a Termékek megváltoztatása, stb.). A megjegyzésként elküldött üzenetek végrehajtása, esetleg lehetővé tétele a Társaság diszkrecionális jogkörébe tartozik. A megjegyzésként megjelölt igény nem teljesítése esetén a Vásárló nem jogosult kártérítésre vagy a vásárlástól való elállásra. A Társaság igyekszik a lehető legrövidebb határidőn belül a Vásárló által megadott e-mail címen értesíteni a Vásárlót, amennyiben a megjegyzésként feltüntetettek megvalósítása nem áll módjában vagy egyébként nem lehetséges, az értesítés elmaradása ugyanakkor nem alapozza meg a Vásárló kártérítési igényét vagy elállási jogát.

 

Megrendelés véglegesítése és elküldése

Vásárló a „Pénztár” oldalon megtekinti az általa megrendelni kívánt Termékeket, az általa kiválasztott szállítási és fizetési módot, és ezen tételek együttesének bruttó árát. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez a „Rendelés elküldése” gombra kattint.

 

Kuponkód felhasználása a vásárlás során

Amennyiben a Vásárló rendelkezik érvényes Kuponkóddal, úgy a “Megrendelés elküldése” gombra való kattintást megelőzően megadja a Kuponkódot az erre a célra feltüntetett rubrikába való beírással, elfogadja a Kuponkód vásárlási szabályzatát, majd rákattint a “Kupon beváltása” gombra. A Weboldal ezt követően automatikusan csökkenti a vásárlás végösszegét az adott Kuponkód által biztosított kedvezmény mértékével, ide nem értve a szállítási költség és az utánvét díját, amelyekre a Kuponkódok nem biztosítanak kedvezményt.

 

Megrendelés módosítása

Amennyiben a Vásárló: (1) már leadott megrendeléséhez további Terméket szeretne hozzáadni, vagy (2) ha több rendelést adott le egymást követően és szeretné, hogy az egy csomagba kerüljön, kérjük, jelezze igényét ügyfélszolgálatunk irányába. Módosításra addig van lehetőségünk, amíg a feladott megrendelését a Társaság nem adja át a futárnak kézbesítésre.

 

Ügyfélszolgálatunk elérhetősége és nyitvatartása:

info@fritzbirtok.hu

+36 30 072 1166

Hétfő-Péntek: 9:00-15:00

 

Megrendelés visszaigazolása

1.) A Társaság a Vásárlót a megrendelésének beérkezését követően automatikusan, elektronikus úton (e-mailen) tájékoztatja a megrendelés beérkezéséről. Ez a tájékoztatás a megrendelés beérkezését igazolja.

2.) A Társaság ezt követően amennyiben 5 munkanapon belül nem nyilatkozik írásban a Vásárló irányába arról, hogy a Vásárló megrendelését nem teljesíti, úgy a megrendelés visszaigazoltnak tekintendő. Amennyiben a megrendelt termék nem áll azonnal rendelkezésre, a Társaság 5 munkanapon belül telefonon vagy e-mail-ben tájékoztatja a Vásárlót a termék elérhetőségének időpontjáról.

3.) A beérkezett rendelés teljesítésének megtagadása nem keletkeztet kötelezettséget a Társaság számára. A Társaság jogosult bármikor, egyoldalúan úgy dönteni, hogy a beérkezett rendelést nem teljesíti, ebben az esetben a Társaság köteles írásban tájékoztatni a Vásárlót arról, hogy a rendelést nem áll módjában teljesíteni, ha pedig a Vásárló a rendelés teljesítésének megtagadásáról szóló nyilatkozatig már megfizette a Termékek árát, úgy a Társaság köteles 5 munkanapon belül a Vásárló által megfizetett összeget teljes egészében és hiánytalanul visszafizetni a Vásárló részére. Vásárló nem léphet fel követeléssel a Társasággal szemben, ha a Társaság megtagadta a rendelés teljesítését a fent leírt módon.

4.) A Vásárló által a Weboldalon leadott elektronikus megrendelések nem írásban, hanem ráutaló magatartás formájában (kattintás) tett jognyilatkozatnak minősülnek. A Társaság a beérkezett megrendeléseket nem iktatja.

 

Számlázás

1.) Társaság a Vásárló részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően számlát állít ki a Vásárló által megadott email címére. Az ÁSZF elfogadásával a Vásárló kifejezetten hozzájárul, hogy részére a Társaság számlát állítson ki.

2.) A fentieknek megfelelően a Vásárló a megrendelés leadásával, megrendelése módosításával és a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Társaság által kiállított – és a hatályos jogszabályoknak megfelelő – számlát befogadja.

3.) A Társaság által kiállított számla számviteli bizonylat, amely a számviteli és az általános forgalmi adóra vonatkozó jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas.

 

  1. Fizetés és szállítás

 

Fizetési módok

A Weboldalon keresztül megrendelt Termékeket utánvéttel, online bankkártyás fizetéssel tudja a Vásárló kifizetni. Vásárló ezenkívül jogosult utánvéttel történő fizetés és online bankkártyás fizetés útján megfizetni a Termékek ellenértékét.

  • Utánvét: Utánvét esetén a teljes vételárat – szállítási költséggel együtt – a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben vagy bankkártyával a Termékeket kiszállító futárnak.
  • Online bankkártyás fizetés: A honlapon feltüntetett termék díjának kiegyenlítése történhet bankkártyás fizetéssel, a Barion rendszerén keresztül. Ebben az esetben a díj fizetése a vásárlás véglegesítésekor válik esedékessé. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

 

Szállítás

1.) A Termékek Vásárlónak való kézbesítése futárszolgálattal történik, a Vásárló egyoldalú döntése alapján.

2.) A kézbesítés mindenkor hatályos díjait a Társaság a Weboldalon tünteti fel a „Pénztárban”, a szállítási módok kiválasztásakor. A Társaság jogosult a szállítási és utánvét díjak bármikori, egyoldalú megváltoztatására. A már leadott rendeléseket az ilyen árváltoztatás nem érintheti.

3.) A Termék/ek általános kiszállítási ideje a rendelés leadásától számított: 3 – 4 munkanap.

4.) Termék visszaküldése: erre a pontra az ÁSZF V. fejezete érvényes.

5.) Szállítási határidő futárral történő kiszállítás esetén: Munkanapokon 14 óráig leadott rendelések esetében, a szállítási határidő a rendelés leadását követő munkanaptól számított 2-7 munkanap, az ezt követően leadott rendeléseknél pedig 3-8 munkanap.

6.) A Társaság hivatalos, engedéllyel rendelkező csomagküldő szolgálat útján juttatja el a Vásárlóhoz a megrendelt Termékeket.

7.) A csomagokat a csomagküldő szolgálat az átvételtől számított 72 órán belül szállítja ki a megadott címre.

8.) A kézbesítés Munkanapokon 8-17 óráig történik.

9.) A Társaság kizárólag azért vállal felelősséget, hogy a megrendelt Termékeket legkésőbb 5 munkanapon belül átadja a futárszolgálatnak a rendelés visszaigazolástól számítva. A Termékek futárszolgálatnak történő átadást követően a kiszállításban bekövetkezett késedelemért a Társaságot felelősség nem terheli, Vásárló követeléssel nem léphet fel a Társasággal szemben a futárszolgálat késedelmes teljesítése okán.

10.) A kiszállított csomag át nem vétele és a vásárlási összeg ki nem egyenlítése a Társaság megkárosításának számít, a Vásárló jogi felelősségre vonható.

 

  1. Elállási és felmondási jogról szóló tájékoztató

 

Tájékoztatjuk kedves Vásárlóinkat, hogy fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. kormányrendelet szabályai szerint a Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát az alábbi, a Szolgáltató által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében:

 

  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; tehát az ilyen termék esetében is van elállási jog, ha annak csomagolását nem bontja meg a fogyasztó
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

A fentiekre tekintettel a Fogyasztó a Szolgáltató által értékesített termék jellege miatt elállási jogával nem élhet.

 

Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek

Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban részletezett elérhetőségeken terjesztheti elő:

 

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz – vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal egy időben küld meg Fogyasztó részére.

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:

 

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:

Fogyasztóvédelmi Főosztály

Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.

Telefon: +36 (1) 450 2598

E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu

 

Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Telefon: +36 (1) 488 21 31

 

Adatvédelem:

Személyes adatok kezelésére vonatkozó tájékoztató folyamatosan elérhető a honlapon az adatkezelési tájékoztató menüpontban.

 

 

  1. Vegyes és záró rendelkezések

1.) A Felek tudomásul veszik, hogy a másik fél kötelezettségének nem teljesítése esetén, a nem teljesítő fél nem tekinthető felelősnek, amennyiben a teljesítés elmaradását bizonyíthatóan vis maior idézte elő. A Felek kijelentik, hogy vis maior alatt olyan körülmények beálltát értik, amelyre ráhatásuk és befolyásuk nincs így különösen: háború, természeti katasztrófa, sztrájkok, áramszünet, országos kiterjedésű gázhiány stb. A jelen pont értelmében a Felek nem ismerik el az olyan körülményeket vis maiorként, amelyet a felek felróható magatartása idézett elő.

2.) A Felek tudomásul veszik, hogy amennyiben a jelen ÁSZF rendelkezése semmis, érvénytelen vagy végrehajthatatlan vagy jogszabályi változás következtében azzá válik, az ÁSZF és/vagy a Szerződés semmisséggel, érvénytelenséggel, végrehajthatatlansággal nem érintett részét továbbra is érvényesnek és hatályosnak fogadják el, feltéve, hogy a semmis, érvénytelen vagy végrehajthatatlan rész nem olyan körülményre vonatkozik, amely nélkül a Szerződést nem kötötték volna meg.

3.) A jelen ÁSZF az alábbi jogszabályok figyelembevételével készült:

  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet;
  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény;
  • az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény,
  • a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény;
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény;
  • a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a Polgári Törvénykönyv;
  • az elektronikus kereskedelemről szóló 2000/31/EK irányelv;
  • a távolsági értékesítésre vonatkozó fogyasztóvédelemről szóló 93/13/EGK irányelv;

 

Kelt.: Szekszárd, 2021.10.25.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2021.10.25.